A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

Az idei NÉBIH nyári ellenőrzés-sorozat középpontjában a strandbüfék és a street food standok álltak. Az egész országban 346 vendéglátó létesítményt vizsgáltak meg az élelmiszerbiztonsági felügyelők.

Négy egységben (11,5%) állapították meg, hogy nem megfelelő a takarítás és a fertőtlenítő kézmosáshoz szükséges kellékek. Három vendéglátóhelyen (10,2%)  a készételeket nem tárolták megfelelően. Több esetben a vendéglátósok nem hűtve tárolták az élelmiszereket, továbbá a készételeket és az alapanyagokat sem különítették el egymástól. A kisebb egységeknél jellemző hiba volt, hogy nem rendelkeztek zöldségelőkészítővel, miközben nem megfelelően tisztított zöldségeket is felhasználtak. Csaknem minden tizedik helynél (9,8%) hiányzott a dolgozók egészségügyi könyve. A fertőtlenítő mosogatás hiánya két egységben (8,7%) jelentett problémát.

Két megvizsgált vállalkozásnál (7%) tapasztalták, hogy az alapanyagok nyomon követését nem biztosították, illetve lejárt szavatossági idejű termékeket tároltak. Volt, ahol edények számához mérten a mosogatómedencék mérete nem volt megfelelő, a hűtőterekben a szakosított tárolás szabályait nem tartották be, valamint egyes élelmiszereket a földön tároltak. A Balatonnál visszatérő hiba volt a rovarháló és a higiénikus kézmosási feltételek hiánya is. 

A NÉBIH tájékoztatása szerint a vállalkozások ma már figyelnek, hogy kielégítően tájékoztassák a vendégeket az allergénekről. Az előírt HACCP dokumentációkat is vezetik, bár volt olyan vendéglátóhely, ahol nem a valóságnak megfelelő adatokat regisztráltak. A NÉBIH 52 esetben indított eljárást a vállalkozásokkal szemben, a kiszabott bírságok értéke pedig csaknem 4 millió forint. Országosan összesen 450 kg élelmiszert kellett kivonni a forgalomból.

Azt már Helik Ferenc, élelmiszerlánc-biztonsági ellenőrzésért felelős NÉBIH elnökhelyettes fejtette ki egy televíziós interjúban, hogy a NÉBIH külön figyeli az interneten található fogyasztói értékeléseket, és ezeket is figyelembe véve állapítja meg, hogy mely vendéglátóegységeket ellenőrzik.

Sebestyén Szabolcs

Forrás: NÉBIH, ATV

Vélemény, hozzászólás?