A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

A járvány okozta bizonytalanság nemcsak nekünk jelent kockázatot, hanem a nálunk foglaló vendégeknek is. Megoldásként olyan ajánlatokat érdemes kidolgozni, amivel nem szolgáltatjuk ki magunkat, de a vendégnek is garanciát ad arra, hogy nem veszíti el a pénzét.

Az Egészségügyi Világszervezet 2020. március 11-én világjárványnak nyilvánította a koronavírus-járványt. Ettől kezdve senki nem hivatkozhat arra, hogy az utazással kapcsolatos kockázatokat nem látta előre.

Az uniós jogszabályok szerint vendégeinket tájékoztatnunk kell a foglalás feltételeiről. Ebben arra is ki kell térnünk, hogy milyen következményekkel járhat, ha a foglalásukat a járvány miatt lemondják, vagy ha azt nekünk kell törölni.

Vigyázzunk arra, hogy tisztességtelennek minősülhet az a kikötés, ha járványhoz köthető lemondáskor a teljes szállásköltséget megfizettetjük a vendéggel. Azaz lemondási feltételként nem kérhetjük, hogy fizesse ki a szállás teljes díját. Ez tisztességtelennek minősített feltétel, és ilyen esetben a vendég nem köteles betartani a szerződés vállalásait

Legyünk rugalmasak!

Most sokat veszíthetünk azon, ha a foglalási feltételekben nem vagyunk elég rugalmasak, mert nem minket választanak majd a turisták. Nézzük, milyen lehetőségeket érdemes felajánlani!

Lehetőség az újrafoglalásra

Lemondáskor vendégünknek felajánlhatjuk a díjtalan újrafoglalás lehetőségét.

Előfordulhat azonban, hogy ő az elmaradt időpontot a csúcsszezonban pótolná be. Ezzel mi nem járunk jól, így mindig határozzuk meg, hogy az újrafoglalási lehetőséget milyen feltételekkel adjuk! Például a  csúcsidőszaki foglalásért az év tetszőleges időszakában foglalhat újra. Aki azonban idényen kívül foglalt, annak az újrafoglalási lehetőséget is az idényen kívül adjuk. Alkalmazhatjuk azt is, hogy sávokkal jelöljük, milyen időszak helyett milyen másikat választhat. De kiköthetjük azt is, hogy ha a lemondott helyett drágább időszakot választ, akkor a különbözetet rendeznie kell.

Adjunk utalványt!

A foglalási díj visszatérítése helyett felajánlhatunk utalványokat is. Ezt a foglaló tetszőleges időpontban és időtartamra használhatja fel, az utalvány értékének megfelelően.

Azt is megtehetjük, hogy a felajánlott utalványt nem kötjük személyhez, így még nagyobb mozgásteret adunk a felhasználásra.

Ezekkel az eszközökkel elérhetjük, hogy vendégeink ne lemondják, hanem csak elhalasszák az utazásukat. Igyekezzünk minél előnyösebb ajánlatokat is összeállítani! Az előleg mértéke, a törlés feltételei, az újrafoglalás mind olyan tényező, ahol rugalmasságot kell tanúsítanunk.

Medve Irén