A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

„Egy közvetítős foglalásom volt, de végül nem jött el a vendég. A közvetítő azt írja, hogy megadta a vendég elérhetőségét, rendezzük el a problémánkat egymással. Igen, de nálam nem a vendég foglalt, hanem a közvetítő, akkor miért a vendéggel rendezzem a dolgom? A magas jutalék mellett hol van a felelőssége a közvetítőnek?” 

A közvetítők az általános szerződési feltételekben (ászf) rögzítik a szolgáltatásukkal kapcsolatos feltételeket. Ebben találhatjuk meg a foglalás szabályozását is. Eszerint a foglalással a szállásadó és a vendég között létrejön egy olyan szerződés, amihez a közvetítőnek az égvilágon semmi köze nincs – magyarázza jogászunk.

Szállásadóként tehát azzal kell szembenéznünk, hogy ha a foglaló vendég elfelejti lemondani a foglalását, vagy netalán nem jön el, akkor nem tudjuk a közvetítőn behajtani a kárunkat. Egyszerűen azért, mert nem ők foglalnak, hanem rajtuk keresztül a vendég. Általában már a közvetítői szerződésben is kizárják a felelősségüket. Ők teljesítik a feladatukat azzal, hogy hirdethetünk az oldalukon, még ha ezt átverésnek is érezzük. A kárunk megtérítését csak a vendégtől kérhetjük, ami nem egyszerű feladat. Hogy ezt elkerüljük, érdemes a foglalást előleghez vagy foglalóhoz kötni.

Kis Zsuzsannna