A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

– Érdemes, nem érdemes?

 

Szigetvári József A Szallas.hu vezérigazgatója

Új fizetési szolgáltatást vezetett be a Szallas.hu. A vendég foglaláskor az oldalon ki tudja fizetni a szállásdíjat. Az összeg egy letéti számlára kerül, ami a teljesítés után kerül hozzánk. Utánajártunk a belépés előnyeinek és annak, hogy ki, kinek ad számlát az új rendszerben

Új fizetési szolgáltatást vezetett be 2020 végén a Szallas.hu, amivel a vendégek a foglaláskor online tudnak fizetni az oldalon.   

– Ötletünket az élet hívta elő. A járványhelyzet alatt az emberek rászoktak, hogy néhány kattintással vásárolhatnak. Felmerült, hogy miért ne tudnák ezt foglaláskor is megtenni. Ráadásul úgy, hogy ez a szállásadóknak is előnyös legyen, és megoldást adjunk a vendégek több problémájára is – magyarázza Szigetvári József, a Szallas.hu vezérigazgatója..

Biztonságot ad a vendégeknek

A tavaszi lemondáshullámkor a külföldi szállásadók egy része nem adta vissza a foglalót. Ezt a negatív tapasztalatot az emberek kivetítették a teljes turisztikai ágazatra. Most szeretnék biztonságban tudni a pénzüket. Ennek megoldására született meg az új fizetési modell.

Nagyon leegyszerűsítve, a Szallas.hu úgy működik, mint egy futár. Ők “viszik el” a szállást a vendéghez. A szerződéses jogviszony és a fizetés továbbra is a vendég és a szállás között valósul meg. Bár a vendégnek úgy tűnhet, hogy a Szallas.hu-nak fizet, de a pénze valójában egy óvadéki számlára kerül. A Szallas.hu ezt a pénzt nem haszálhatja, ez a miénk lesz, vagy ha a vendég időben lemondja a foglalást, akkor – a  lemondási feltételeknek megfelelően – visszakapja.

Minden foglalásnak külön számlaszáma van, így nincs keveredés. A pénz akkor kerül hozzánk, amikor már ténylegesen jár. Ha pedig még a kötbéres időszak előtt lemondja a foglalást a vendég, akkor a pénz automatikusan visszautalódik. Ez növeli a bizalmat. – Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy vendég mostanában vagy nem akar előleget fizetni, vagy ha fizet, akkor garanciákat akar – véli Szigetvári József.

Az is régi gondja az utazóknak, hogy nehéz felhasználni a Szép kártyán lévő töredék összegeket A szállás.hu fizetési rendszerében a vendégek fizethethetnek Szép-kártyával, sőt akár több módon is. – Kifizet, mondjuk 5 ezret a Szép kártyáról, 15-öt a bankkártyájáról, további 5-öt meg utal – magyarázza a szakember.

Miért jó ez nekünk?  

Egyrészt aki belép az új fizetési rendszerbe, az számíthat arra, hogy az ezért kapható plusz pontokkal előrébb kerül a találati rangsorban. Másrészt az új szolgáltatással megtakarítható például a bankkártya-elfogadó terminálok beszerzésének és telepítésének a költsége. A rendszerben erre nem lesz majd szükség. Ez különösen a kis szálláshelyeknek lehet előnyös, ahol minden fillér számít.

A díjak is kedvezőek. Szép kártyás fizetésnél csak a törvény által előírt bruttó 3,6%-os költséget számítják fel, amit amúgy is fizetnénk. A bankkártyás fizetések díja 1 %+áfa, az átutalások díjmentesek  – A bankkártyás fizetéseknél a nagy mennyiség miatt a mi kedvezményünk lesz érvényes a kisebb szálláshelyekre is, ami számukra megtakarítás jelenthet. A befolyt pénz továbbutalására sem rakunk kezelési költséget, az díjmentes – teszi hozzá az ügyvezető.

A nagyobb szálláshelyeknek az adminisztráció átvétele jelenthet könnyebbséget. A foglalások kb. 6 %-át egyszerűen elfelejtik kifizetni. Ezt a recepciósnak kell nyilvántartani, neki kell hívogatni a késlekedő vendégeket. A rendszer kiváltja ezt a feladatot: automatikusan értesítésekeket küld (sms, e-mail), a határidő elmúltával pedig törli a foglalást.

A határok megnyílása után életbe léphet a következő előny is. A külföldi vendég valutában befizetett pénzét forintban kaphatjuk meg, úgy hogy annak nem lesz átváltási költsége.

Mikor kapjuk meg a pénzt?

A foglalókat a kötbérmentes időszak lejártát követően, egy héten belül utalják el. Ha a teljes összeget előre befizette a vendég, akkor a foglalót megkapjuk a kötbér határidő után, 7 napon belül, a többit pedig az érkezést követő 7 napon belül utalják el. Ha nincs lemondási díj, akkor is az érkezést követő 7 napon belül kapjuk meg a pénzt. Egyelőre még csak hetente egyszer (csütörtökönként) utal a közvetítő portál, de tervezik, hogy ezt hamarosan sűrítik.

Számlát mi adunk

A vendég foglaláskor egy nyugtát kap a Szállás.hu rendszerétől. A számlát már mi fogjuk kiállítani, hiszen mi vagyunk szerződéses viszonyban a vendéggel. A végszámlát ugyanúgy az utolsó vendégnapon fogjuk kiállítani, mint eddig.

A foglalót akkor kell számláznunk, amikor az már ténylegesen a miénk. Ha kötbérezzük a lemondást, akkor a díjmentes lemondási időszak lejártakor kell kiállítanunk a számlát. (Ha például a nyaralás megkezdése előtti 7-ik naptól terheli kötbér a lemondást, akkor azon a napon kell kiállítanunk a számlát a fogalalóról. )

A számlá(k)hoz minden adatot megtalálunk az adminisztrációs felületen, és le tudjuk tölteni a befizetési igazolást is, így látjuk, mennyi pénzt fizetett be a vendég.  Amíg az utalás meg nem érkezik, addig követelésként szerepel a hiányzó összeg.

Jutalékok elszámolása

Utaláskor csak a szolgáltatás költségét vonja le a szállásközvetítő, a közvetítői jutalékot nem. Ezt a hónap végén kibocsátott számla alapján kell kifizetnünk, és továbbra is megmarad erre az 5 napos egyeztetési idő. A két folyamat nem keveredik.

Hogyan csatlakozhatunk?

Jelenleg csak azok a szállások csatlakozhatnak, akiknél azonnal lehet foglalni, tehát  nem visszaigazolásos rendszerben dolgoznak.  Aki csatlakozni szeretne, az a saját adminisztrációs felületén jelezheti szándékát az Online fizetés menüpont alatt. Ezután a Szállás.hu ügyfélszolgálata egyeztet velünk. Meg kell adnunk a bankszámlaszámot, ahova az utalást kérjük, és ha van , akkor a Szép kártya engedélyek számát.

Figyelem: aki egyszer csatlakozott, annak már visszalépésre nincs lehetősége!

Az online fizetési platformról részletes ismertetőt találunk az alábbi oldalon: bit.ly/OnLineFizetésiPlatform

(Forrás: Szallas.hu)

Őri András