A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

A korábbi várakozásokkal ellentétben mégsem téríti meg a kormány a visszamondott szálláshelyek díját azoknak a szállásadóknak, akik nem tudták a foglalásokat az NTAK rendszerében rögzíteni. 

A kisebb szobakiadók, vendégházak tulajdonosai az állami ingyenes program kisebb verzióját használják, ami nem engedi az előzetes foglalás rögzítését. Visszatérítést viszont továbbra is csak azok kaphatnak, akik rögzítették a foglalásaikat. 

A novemberben a veszélyhelyzet miatt nyújtott állami gazdasági segítség egyik pontja volt a lemondott foglalások megtérítése. Bármely szálloda, panzió, magánszálláshely megkaphatta a november 11. és december 11. közötti időszakra eső, és a veszélyhelyzet miatt kényszerből lemondott foglalások árának a 80 százalékát. A támogatás egyik feltétele az volt, hogy a foglalást legalább november 8-áig rögzíteni kellett a NTAK rendszerében. 

Csakhogy a legkisebb szállásadók által az NTAK-regisztrációhoz használt állami programnak két változata van: az egyszerűbb, amit a kisebb vállalkozásoknak ajánlanak, nem tudja kezelni az előzetes foglalásokat. Ezek rögzítésére nincs mód, így ők a visszatérítéssel sem tudnak élni.

Később megjelent egy újabb kormányrendelet, melyről azt reméltük, hogy kezelni fogja a problémát. Az 523-as rendelet előírásai között már nem szerepelt, hogy a foglalásnak november 8-ig ott kellett lennie az NTAK rendszerében. Az új rendelet szerint az élhet a visszatérítéssel, akinek a megjelölt időszakra eső foglalása az NTAK-ban szerepel (a rögzítésnek itt nincs megjelölt határideje). 

Reméltük, hogy ezzel a megoldással feloldották az eredeti hibát és a kisebb vállalkozások is hozzá tudnak jutni az állami segítséghez. Nem így lett. Olvasóink beszámolói szerint rendre elutasítják azokat az igényeket, melyek nem voltak előre rögzítve a programban. Az igénylő egyszerűen azt a hibaüzenetet kapja, hogy nincs olyan szálláshelye, mely után támogatásra jogosult lenne. A szolgáltatótól kapott üzenet szerint nem vizsgálják, hogy mi miatt nem található adat az NTAK-ban, az nem rájuk tartozik. Ha nincs adat, nem juthat hozzá a szállásadó a támogatáshoz. 

Sajnáljuk, ha korábbi cikkünkkel azt a reményt keltettük olvasóinkban, hogy a jogalkotó felismerte a problémát és lépéseket tett annak megoldására. Úgy tűnik, a hiba nem véletlenül történt, s nem is nagyon akarják, hogy a legkisebb vállalkozások hozzáférjenek a hirdetett támogatáshoz.

Egy válasz

  1. Nem segítenek, de ami a legrosszabb az általány adót vagy KATA adót is meg kell fizetni, pedig nincs bevételünk.