Húskészítményeket hív vissza a forgalomból a Metro
Az intézkedést elővigyázatosságból tették, krónikus kockázatot csak a sokáig tartó, nagy mennyiségű fogyasztás okozhat, de a Metro megteszi a szükséges óvintézkedéseket – olvasható az indoklásban. Az intézkedés három terméket érint:
– A 2 kilogrammos kiszerelésben kapható Aro pulykasonka, minőségmegőrzési ideje 2021.07.22. – 2021.08.31.,
– a LOT 21182 tételazonosítóval ellátott Aro füstölt főtt préselt császárszalonna, minőségmegőrzési ideje 2021.08.15.
– az 500 grammos Kedvenc májas tételazonosítója LOT 21180, minőségmegőrzési ideje 2021.08.13.
A visszavitt termékek árát mindegyik Metro-áruházban visszaadják.
Forrás: NÉBIH
Markáns visszaesés 2020-ban a turizmus-vendéglátásban a járvány miatt
A koronavírus járvány és az ezzel összefüggő korlátozó intézkedések 2020-ban markáns visszaesést okoztak a magyarországi turizmusban és vendéglátásban. 2019-hez képest 32 százalékkal csökkent a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás bruttó hozzáadott értéke (azaz ennyivel kisebb mértékben járult hozzá a hazai GDP-hez az ágazat) – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, Helyzetkép a turizmus, vendéglátás ágazatról 2020 című kiadványából.
A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának évek óta tartó növekedése 2020-ban megállt: a vendégszám 58 százalékkal esett vissza, a vendégéjszakáké 57 százalékkal. A belföldi vendégek száma 41, a vendégéjszakáké 37 százalékkal csökkent 2019-hez képest. Az éves belföldi forgalom majdnem fele júliusban és augusztusban jelentkezett. 2020-ban a külföldiek az előző évhez mérten 48 százalékkal kevesebb utazást tettek Magyarországra, az átlagos tartózkodási idejük pedig 2,3 napról 2,2 napra csökkent. Az egynapos utazások száma 46, a többnapos utazásoké 56 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben. Tavaly júliusban az előző évinél 584-gyel kevesebb, 2891 kereskedelmi szálláshely várta a vendégeket. Mindegyik szállástípus egységszáma csökkent, de leginkább a közösségi szálláshelyeké, a legkevésbé pedig a panzióké. A szállodai férőhelyek száma több mint 22 ezerrel esett vissza.
Forrás: MTI
Átadták az Erdő Háza ökoturisztikai látogatóközpontot a Soproni Parkerdőben
Mintegy félmilliárd forintból valósult meg az Erdő Háza ökoturisztikai látogatóközpont a Soproni Parkerdőben. A Magyar Természetjáró Szövetséggel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel együttműködésben olyan látogatóközpontot alakított ki, amely a fenntartható turizmus fejlesztéséhez is hozzájárul. A bemutatóterem, a hazai fajokat felvonultató vadaspark és az oktató programok új szemléletmódot képviselnek, mert az erdő egészének szolgáltatásait mutatják be. A látogatóközpont célja, hogy az erdei ökoszisztémát mutassák be szórakoztatóan és tudományosan, testközelből, emellett megmutassa az ember helyét a természetben. A Soproni Parkerdő évente mintegy egymillió látogatót fogad, de a járvány ideje alatt 25-30 százalékkal emelkedett a látogatószám.
Forrás: MTI
D. Cs.