A dühös, elégedetlen vendégnél nincs rosszabb. Márpedig ha sokáig kell sorban állnia egy újabb kör italért, vagy hosszú ideig kell várnia a pincérre, akkor bizony rossz szájízzel fog távozni. Ha általában nagy forgalmat bonyolítunk le, akkor ezt a helyzetet könnyen elkerülhetjük egy virtuális pincér alkalmazásával.
A covid-járvány egyik hozadéka, hogy egyre több hasznos digitális megoldás segíti a vendéglátásban és a turizmusban dolgozókat. Az egyik ilyen a Spritz virtuális pincér mobil applikáció, amit egy magyar vállalkozás fejlesztett. Ez az alkalmazás tulajdonképpen egy digitális étlapot és itallapot jelent, amivel a vendégeink a mobiltelefonjukról tudnak rendelni. Nem kell a pincért keresniük, vagy rá várniuk, ha még egy kávét vagy egy újabb kör italt kérnének.
A rendszer használatával tehát digitalizálhatjuk az étlapunkat és a rendelési folyamatot, amivel csökkenthetjük a személyzet és a vendégek közötti érintkezést. A fizikai étlap megszüntetésével pedig a vendégek kevesebb olyan tárggyal kerülnek kapcsolatba, amelyet valaki más már megérintett. Ez a mostani járvány időszakban nem elhanyagolható.
Az alkalmazás felületén speciális menüajánlatokat, happy hour tételeket tehetünk közzé, akár minden órában, anélkül, hogy nyomtatni kellene. Az azonnali rendeléssel a vendégek gyorsabban le tudják adni a rendelésüket, és ezeket vissza is nézhetjük később. A kiszolgálás tehát gördülékenyebbé válik, ráadásul sok feladatot levehetünk a felszolgálóink válláról.
Az alkalmazás használata napi 1200 forintba kerül, de az első hónapban ingyenesen kipróbálhatjuk, a későbbiekben pedig bármikor lemondhatjuk. Három egyszerű lépés a bevezetése, de ebben segít a fejlesztő vállalkozás is.
Először regisztráljunk online az alkalmazáson keresztül. A következő lépés, hogy töltsük fel éttermünket, kávézónkat a Spritz alkalmazásban a nyitvatartással, pénznemmel, kiszolgálási lehetőségekkel és asztalokkal.
Ezután generáljuk le a szükséges QR kódokat, nyomtassuk ki és helyezzük ki asztalainkhoz. Készítsük el az étlapunk, itallapunk digitális verzióját az alkalmazáson belül. Ezután használhatjuk is.
Nyissuk meg a pultos nézetet valamelyik mobil eszközünkön a konyhában vagy a pultban. Készítsük el a megrendelést, ha elkészült, jelöljük késznek az alkalmazásban. Pultos kiszolgálás esetén az applikáció még értesíti is a vendéget, hogy jöhet a kész rendeléséért.
És hogy a vendégek körében milyen fogadtatása lenne egy ilyen lehetőségnek? A készítő cég legfrissebb kutatása szerint 10-ből kilencen használnák ezt az alkalmazást a kedvenc vendéglátóhelyükön. A megkérdezettek több mint 70 százalékát ugyanis zavarja, ha sokáig sorban kell állnia a rendeléséért, kétharmaduk pedig nem szereti, amikor a nagy pörgés miatt a pincérre sokat kell várni.
Ha tehát sokan járnak hozzánk, nagy a forgalmunk, érdemes esélyt adni a virtuális pincérnek
Szilágyi Katalin