A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés
bigstock-travel-tourism-and-vacation-c-305774461.jpg
vendegek.jpg
bigstock-222522103.jpg
bigstock-Asian-Chinese-couple-Man-and-75007780.jpg
bigstock-people-service-and-holidays-c-211953925.jpg
bigstock-Receptionist-and-businesswoman-337148716.jpg
bigstock-Senior-Couple-Is-Hugging-And-W-299502619.jpg
bigstock-Two-Funny-Caucasian-Little-Pre-362179234.jpg

A szálláshelyek leírásaiban általában csak a legfontosabb információkat találjuk meg. De – főleg kisebb szálláshelyeknél, vendégházaknál –  találkozunk frappáns üzenetekkel, vidám, humoros, figyelemfelkeltő bemutatkozásokkal is. A marketing szakembert kérdeztük arról, milyen is a jó bemutatkozó szöveg.

Egy jó üzenet mindig segít 

Legyen az akár weboldal, akár közösségi médiafelület, Anders Tamás marketingszakember szerint egy ajánló szöveg megírásakor több dologra kell figyelnünk.  − Vannak a kötelező információk pl. árak, a szobák tartalma, milyen szolgáltatásokat nyújtunk, ezekre kíváncsiak az emberek. Sok alapinformációt kell átadni, ám fontos, hogy ezt a célközönségünknek megfelelően fogalmazzunk meg. 

Egy családos utazó vagy egy üzletember teljesen más szempontból közelíti meg a szállást, más lesz neki fontos. Egy gyerekekkel utazó családnak az érdekes, hogy miként tudja majd elfoglalni magát a gyermek, hogyan tud a család kikapcsolódni, hány szoba van, külön tudnak-e lenni a szülők stb. Mindez nem érdekli annyira az üzleti utazót, számára egy külön aloldalon lehet értékes információkat közölni. Ezért jó, ha a nyitóoldalon kisebb-rövidebb szösszeneteket írunk, csak jelzésszerűen, hogy kattintsanak, utána lehet a látogatókat elirányítani a weboldal különböző részeire – javasolja Anders Tamás, a SzallasMarketing.hu ügyvezetője.

Mi kerüljön a gyűjtőoldalakra?

A gyűjtőoldalakra bemutatkozó szöveget írni mindig nehezebb, mint a saját weboldalunkra, hiszen ott keretek közé vagyunk szorítva. Kevesebb a helyünk és irányítottabb az információátadás is, ráadásul sok olyan információt kérnek be, amit majd az oldal tesz ki a célközönség elé. Ha nagyon általánosak az információnk, akkor még ezek a rövid szövegek is nehézséget okozhatnak. A legtöbb szálláshelyleírás a tényekre szorítkozik: hol van, hány férőhely, milyen a felszereltség, mit lehet csinálni, esetleg néhány látnivaló a környéken. 

A gyűjtőoldalaknál leginkább a szolgáltatásunkkal tűnhetünk ki, illetve azzal, hogy az ott leírt véleményekre milyen választ adunk. Abban a néhány mondatban, ami itt megjelenik, sokat számít, hogy meg tudjuk jeleníteni a hangulatot, bemutathatjuk, mit tud csinálni a vendég, mennyire élvezi majd. A tényekhez sokat tesz hozzá, ha ezt érzelmileg is meg tudjuk ragadni. 

Élményt ígér a jó bemutatkozás

Az élményeket megragadó, vidám, figyelemfelkeltő bemutatkozások inkább a kisebb szálláshelyekhez köthetők. A természetközeliség, a pihentető nyugalom, a harmatos reggel és a csillagfényes éjszaka köszön vissza a leírásokból. Például: 

„Fa építésű házunk kertjében egy tradicionális parajdi sós dézsafürdőből élvezheted az egyedi zebegényi panorámát. Beszippanthatod a Dunakanyar gyógyító levegőjét, és eltöltheted megérdemelt pihenésed. Mássz egyet a gyerekekkel saját mászófalunkon! Fürkészd a csillagokat vagy a visegrádi várat távcsövünkön keresztül! Pihenj a tágas teraszon családoddal, baráti társaságoddal.”

„…vendégházunk Zebegény nyaraló övezetében lenyűgöző panorámával és folyamatos madárcsicsergéssel várja a pihenni vágyókat… Ha béka kuruttyolásra vágysz, nálunk biztosan hazatalálsz, mert egy bambusz ligeten átsétálva fogod megpillantani aranyhalas kerti tavunkat. [….] Ha kedveled a természetet akkor nálunk változatos környezetben tudsz kikapcsolódni minden évszakban.”

Egyediség és értékek 

Az új trendeknek is megfelelve, fontos a fenntarthatóság kérdése. Ezzel szintén ki lehet tűnni, illetve azzal is, hogyan, milyen mértékben van beágyazva az adott szálláshely a környékbe, mint látnivalók, helyi termelők stb. 

– Az értéket úgy tudom megmutatni, ha azt az értéket, meg is teremtettem. Nem szabad túlozni sem, hiszen ha alacsonyabb minőséget kap a vendég, mint amit a bemutatkozás ígér, akkor rossz értékelést fog adni – fogalmazta meg a véleményét Anders Tamás, hozzátéve, hogy az egyediségen legyen a hangsúly. Ha csak az a cél, hogy pénzt keressünk, akkor az már elcsúszott valahol.

4 tanács bemutatkozó készítéséhez

  1. Ne essünk túlzásokba! Amit ígérünk, azt kapja is meg a vendég a szálláson!
  2. Kerüljük az unalmas minták használatát! Fókuszáljunk az élményekre, az értékekre, arra, amiben különlegesek vagyunk!
  3. Ne legyen weboldalunkon hibás, elavult információ (pl. elérhetőség, nyitva tartás, ár)!
  4. Legyen oldalunk, szövegünk szépen tördelt, helyesírási hibáktól mentes!

A névválasztás sem mindegy

A nagyobb szállodák az adott helyhez, történelemhez, kultúrához kötődve választanak nevet vagy örökölték, s azt viszik tovább. A kisebb szálláshelyek, apartmanok, vendégházak önállóan választanak nevet. Néha egyszerűbbet, máskor vidámat, figyelemfelkeltőt, mint például ezek itt: Viskó, Galagonyás, Kék Lámpás, La-vor, Csicsergő vagy ZsóCa. Névválasztásnál ügyeljünk arra, hogy ne válasszunk túl általános nevet! Korábban ugyanis a sok általános név miatt, a szállások egy része áldozatul esett a keresőoptimalizálásnak, ezek elvesztek a Google útvesztőiben. Ezért sem mindegy a névválasztás. 


Mi alapján választ szállást az utazó?

Nem lehet tényszerűen beazonosítani, hogy a szálláshely leírása alapján választ a vendég vagy az árat nézi. A Szallas.hu készített egy felmérést, amelynek eredményeiből kiderült, hogy elsődlegesen az ár alapján döntenek az utazók. Az persze szubjektív tényező, hogy kinek, mi a jó ár. A hangsúly azon van, hogy mit kap a vendég azért az árért. Az a tapasztalat – és ez volt a jellemző a válságos években is −, hogy ha szűkül a kereslet, akkor a szolgáltatók azonos áron magasabb szintű ellátást adnak. Ez most is látszik a Szallas.hu szerint. Ha árat nem is tudnak csökkenteni a szálláshelyek, igyekeznek az adott árért több szolgáltatást adni, amivel vonzóbbá tehetik az ajánlatot.

A legkedveltebb keresőszavak

A Szallas.hu felméréséből az is kiderül, hogy mire kerestek legtöbben az elmúlt időszakban: hotel, önálló ház, reggelivel, esetleg félpanzióval, wellness – ez nagyon népszerű lesz az őszi-téli időszakban. A top 10 szűrőben megjelent a teljes ellátás is, illetve az is, hogy ingyenes lemondható legyen a szállás, ha mégis közbejönne valami. Ez a pandémia alatt értékelődött fel, és máig is kitart. Fontos  még, hogy kutyabarát legyen a hely, mert sokan a négylábú kedvencükkel utaznának. 

Kalmár Erika