A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

Egy kellemes hangú férfi, Zoltán foglalta le a vendégházunkat 10 fő részére. Kis késéssel, de meg is érkezik a társaság. Zoltán az autóból kiesve két csuklás között bemutatkozik. A vak is láthatja, hogy „már nem szomjas”. Barátai zömében hasonló állapotban nevetgélnek, és közlik, hogy indulhat a legénybúcsú! Két dologban vagyunk biztosak: hogy nem szeretnénk velük véralkohol-szintet cserélni és hogy mi inkább tőlük vennénk gyors búcsút. Hogyan járjunk el helyesen ilyen esetekben, megtagadhatjuk-e a szállás kiadását? Jogászunk segítségével vegyük szemügyre a lehetőségeinket.

Gondolkodjunk előre!

A legfontosabb előre tisztázni, hogy ilyen célokra és ilyen állapotban lévő vendégek számára nincs nyitva az ajtónk! Ha szállásközvetítővel dolgozunk, akkor már a foglaláskor tegyük egyértelművé, hogy ittas vagy bódult állapotban lévő személyek részére nem adjuk ki a szállásunkat. Ha egyértelműen látható, hogy a vendég ilyen állapotban van, akkor a foglaló megtartása mellett megtagadhatjuk a szálláshely birtokba vételét. – Ne aggódjunk, ez nem diszkrimináció, nyugodtan eldönthetjük mi, hogy kinek adjuk ki a szobánkat. És ha úgy ítéljük meg, hogy a vendég állapota vagy viselkedése nem megfelelő, akkor elküldhetjük. Persze ezt nem szabad visszaélésszerűen gyakorolni – tette hozzá szakértőnk. Célszerű hasonló megfogalmazásban is gondolkodni: “A panzió a pihenést szolgálja! Ezért tekintettel a többi vendégre és a szomszédokra kérünk mindenkit, hogy 22.00 óra után tartózkodjon a zajos tevékenységektől.”

Ha van saját honlapunk, ezeket a kikötéseket oda is célszerű kihelyezni és a házirendünkben vagy az általános szerződési feltételekben szintén szerepeljenek! 

Ha mégis maradhatnak – utánunk a vízözön

Bármelyikünkkel előfordulhat, hogy örök optimistaként engedjük a társaságot bulizni, közben azon imádkozunk, hogy nehogy részegen leverjék a tv-t vagy összehányják a fürdőszobát. Fontos tudni, hogy az okozott károkat a vendégeknek meg kell téríteniük, tehát elszámoláskor ezeket behajthatjuk. 

Felárat köthetünk ki a megnövekedett tisztítási költségekre és időre is. Ezt célszerű már a foglaláskor egyértelművé tenni. Megfogalmazhatjuk így is: Amennyiben a vendég kárt okoz, elszámoláskor köteles azt megfizetni. Ha az indokoltnál több időt és költséget vesz igénybe a szállás végső takarítása, azért ennyi vagy annyi felár fizetendő.

Balhézó bulizók

Sajnos belefuthatunk olyan esetbe is, amikor a vidám kis társaság kérésünkre nem akar hazamenni, hiába tessékelnénk ki őket. Cirkuszolnak, kiabálnak velünk, hogy márpedig ez nekik jár, hiszen kifizették a foglalót. Aranyszabály, hogy részeg emberrel nem vitatkozunk, helyette tájékoztassuk és hívjuk ki a rendőrséget. Így a legénybúcsúból kihallgatás és garázdaság bűncselekménye lehet. Mindenki tudja azt is, hogy két vodka legurítása maga nem bűncselekmény, viszont egy csík kokain felszippantását már bünteti a törvény. 

Hasonló esetekben benne van a pakliban az is, hogy az elküldött vendég bosszúból lepontoz minket, és írnak rólunk valami “kedves” értékelést. Mindig az adott helyzet szerint mérlegeljünk és hozzuk meg a legjobbnak tűnő döntést!

Kis Zsuzsanna