A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés
bigstock-travel-tourism-and-vacation-c-305774461.jpg
vendegek.jpg
bigstock-222522103.jpg
bigstock-Asian-Chinese-couple-Man-and-75007780.jpg
bigstock-people-service-and-holidays-c-211953925.jpg
bigstock-Receptionist-and-businesswoman-337148716.jpg
bigstock-Senior-Couple-Is-Hugging-And-W-299502619.jpg
bigstock-Two-Funny-Caucasian-Little-Pre-362179234.jpg

Az elmúlt két év korlátozásai megtizedelték ugyan a turisztikai szolgáltatókat, ám egyben új fejlesztéseket is elindítottak. A digitalizáció korábban csak egy érdekes élményelem volt a turizmusban, ma azonban elvárássá válik. Meg kell ismerkednünk az „okos turizmus“ kifejezéssel, és meg kell tanulnunk használni az új fejlesztéseket. A vendégek ugyanis egyre inkább ezeket keresik. 

A digitális megoldások terjedésében a koronavírus-járvány olyan fejlesztéseket kényszerített ki, melyek járvány nélkül talán évekkel később valósultak volna csak meg. Jól tetten érhető ez például az állami hivatalok működésében. A járvány előtt igencsak döcögősen haladtak az elektronikus ügyintézés fejlesztései. A hivatalok ragaszkodtak a papírhoz, olyan ügyeket kellett személyesen intéznünk, amiket már évekkel korábban is egyszerűbb lett volna digitálisan megoldani. A változás 2020-tól hirtelen felgyorsult, s így van ez az élet szinte minden területén is.

Ma már sokkal inkább előnyben részesítjük a digitális utat, mint a személyest, s ez alól a turizmus sem kivétel. Az utak tervezése, szervezése, a célpontok kiválasztása az internetre tevődött át. Maga az utazás, az élmény megélése történik a való világban, minden más lehetőség szerint a személyes érintkezést kerülve, digitálisan.

Mindez azt jelenti, hogy a turizmusból annál jobban ki tudjuk venni  a részünket, minél teljesebb digitális kínálat hozunk létre. Ehhez ma már nem elég, hogy legyen egy weboldalunk, ahol néhány alap információ megtalálható a szálláshelyünkről vagy a kínált szolgáltatásról. A lehető legteljesebb csomaggal kell megjelenni, mely minden szakaszban képes digitális kapcsolatban maradni a vendéggel.

Segítsük a vendég döntését!

Az utazni vágyó első lépésben azt dönti el, hogy melyik tájegységen szeretne eltölteni néhány napot. Lehetővé kell tennünk, hogy elérje a kínálatunkat. Ha szálláshelyet kínálunk, akkor legyünk ott a szállásközvetítő oldalakon, legyen saját honlapunk, de legyünk ott azokon az oldalakon is, ahol a tájegység turisztikai kínálata szerepel. Ez együttműködéseket követel meg a többi szolgáltatóval, elsősorban a térség állami és önkormányzati szervezeteivel.

A második lépés, hogy a szálláshely online foglalható legyen, s ebben a legteljesebb kiszolgálást nyújtsuk. Azaz ne csak egy Facebook-oldalunk legyen, ahol üzenetben kell jelentkezni, ha szeretne valaki egy szobát kibérelni. Az elvárás ma már az online foglalás, azonnali visszaigazolás, kártyás fizetés, a szállás azonnali véglegesítése.

A vendég számára elérhetővé kell tenni a térség teljes kínálatát is. Ő nem csak egy szállást akar foglalni, hanem programot akar, kikapcsolódást, szórakozást, élmények tömegét. Tehát már a szállásfoglalás idején lehetővé kell tennünk, hogy mindezt megkaphassa. Lássa a programkínálatot, s tudjon azonnal foglalni, jegyet venni is, ha megtetszik neki valami. Például, ha egy sümegi szállást ajánlunk, azonnal legyen itt a lehetőség a vári belépőjegy megvásárlására, mellette mutassuk meg, hogy mikor láthatja a várban a legjobb programokat, s akár azonnal foglalhassa is le a jegyét egy esti színházi előadásra. Mellette ugyancsak pár kattintással juthasson el az ajánlott éttermekhez, s foglalhasson asztalt az előadás utánra.

Az előkészületekben ezt jelenti a komplex megoldás: azt kell lehetővé tenni, hogy a vendég már az első lépéseknél teljes egészében megtervezhesse és megszervezhesse az utazását.

Az utazás alatt is segítsük információval!

A következő lépés, hogy az utazás alatt milyen digitális tartalmakhoz férhet hozzá. A legfejlettebb technológiát ezen a téren a virtuális valóságra épülő szolgáltatások jelentik. Például egy telefonos alkalmazás segítségével a telefon kameráját ráirányítjuk egy épületre, az alkalmazás felismeri, s rögtön ki is írja, hogy mi a jelentősége, milyen programok érhetők itt el, s ajánlja már akár a jegyfoglalást is. Ilyen szolgáltatás persze még kevés van, de valószínű, hogy ebbe az irányba mutatnak majd a közeli jövő fejlesztései.

Jelenleg azt tudjuk biztosítani, hogy a megérkező vendég a lehető legtöbb digitális információval találkozzon. Biztosak lehetünk benne, hogy amint elfoglalja a szobáját, kezébe kerül a telefonja, és máris azt böngészi, hogy milyen programokat és szolgáltatásokat érhet el a környéken. Segítsünk ebben neki! Például helyezzünk el a recepción, a szobában, bárhol olyan QR kódot, amit a telefonnal be tud olvasni és máris meg tudja nyitni a térség kínálatát bemutató weboldalt. Ma ez a legegyszerűbb megoldás arra, hogy a digitális tartalmak felé irányítsuk a vendéget. A kódot leolvasva pedig mutassunk neki egy olyan weboldalt, ahol programot választhat, éttermi helyet foglalhat és tippeket olvashat másoktól azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes megnéznie a környéken.

Tény, hogy az egyszerű weboldalról akkor léphetünk csak tovább az okos szolgáltatások irányába, ha együttműködünk más szolgáltatókkal és a kínálatot közösen igyekszünk fejleszteni. Ez a jövő, amihez igazodnunk kell. Önmagában egy szálláshely, egy étterem kevés lesz ahhoz, hogy sikereket érjen el. A digitális világ titka az összekapcsolódás. A vendég azt várja el, hogy egyik ajánlat hozza a másikat, egyik szolgáltatótól azonnal léphessen tovább a csatlakozó következőig.

Nagy Csaba