Az elmúlt években már megtapasztalhattuk, milyen nagy szerepe van a közösségi médiának abban, hogy munkaerőt találjunk. Nos, a Facebook mellett érdemes jobban megismerni a LinkedIn szakmai közösségi oldalt is, ami még könnyebben össze tud kapcsolni minket az aktív munkakeresőkkel.
Nem igazán kell ecsetelni, milyen nehéz már egy ideje dolgozót találni a vendéglátásban és a turizmusban. Ezért aztán minden lehetőséget ki kell használni. Az álláshirdetések manapság az internetes felületeken mennek, és egyre nagyobb teret kap a Facebook és a LinkedIn. Az előbbin bármilyen nyitott pozícióit közzé tehetünk, és a dolgozóink is meg tudják osztani az álláshirdetésünket az ismerőseikkel.
Ha magasabb iskolai végzettségű kollégára van szükségünk, akkor komolyabb segítséget jelenthet a LinkedIn, ami kifejezetten egy szakmai közösségi oldal. Itt bemutathatjuk vállalkozásunkat, álláshirdetéseket tehetünk közzé, és le is csekkolhatjuk a jelölteket. Itthon egyelőre főként az informatika, az értékesítés és a marketing szakmákban használják, de egyre jobban kezd terjedni a többi területen is.
A tavaly év végi adatok szerint Magyarországon 1,1 millióan regisztráltak az oldalon, vagyis a dolgozó lakosság többségének van LinkedIn profilja. A legnagyobb felhasználói csoport a 25-34 éves korosztály, ők előszeretettel használják a LinkedInt az álláskereséshez.
Miért jó nekünk a LinkedIn, és mire használhatjuk?
Bemutathatjuk a vállalkozásunkat
Ha készítünk egy céges profilt, akkor bárki számára láthatóak lehetünk, és követőket szerezhetünk. Érdemes meghívni az oldalunkra a munkatársainkat. Éttermünket, szálláshelyünket az ott dolgozók személyesítik meg, ők teszik élettel telivé, ezért jó, ha ők is láthatóak a felületünkön. Egy jól felépített, részletes profil növelheti a szakmai hitelességünket.
Kapcsolatokat építhetünk
A közösségi felületen megerősíthetjük üzleti kapcsolatainkat, ügyfélkörünket, vagy próbálhatunk újakat kialakítani. Ha csatlakozunk a LinkedInre, az olyan, mintha névjegykártyát cserélnénk másokkal. Kapcsolatba léphetünk szakmabeliekkel, HR-esekkel, vagy akár cégek vezető pozícióban lévő képviselőivel. De csatlakozhatunk szakmai csoportokhoz is, amelyeken keresztül szintén értékes kapcsolatokat szerezhetünk. Emellett részt vehetünk a beszélgetésekben, és akár még álláslehetőségeket is posztolhatunk a csoporton belül.
Munkaerőt kereshetünk
A LinkedIn kicsit olyan, mint egy állásportál, itt is vannak álláshirdetések. Ezek egy részét állásportálokon is meghirdetik, de vannak olyanok is, amelyekkel csak itt találkozhatunk. Ilyenek például a szakmai csoportokban megjelenő hirdetések. A nyitott pozíciónkat egyébként innen további felületekre, hírfolyamokba is megoszthatjuk.
Jól jelzi a LinkedIn szerepét a toborzásban, hogy míg pár éve csak kiegészítésként használták az álláskeresők, a HR vezetők és a fejvadászok, ma már alapnak számít. Ennek az az oka, hogy nagyon sokféle szempont alapján kereshetünk, „vadászhatunk” lehetséges jelöltekre: iparág, konkrét cég, pozíció, előző cégek, ahol az illető dolgozott. Sőt, még azt a lehetőséget is felkínálja az oldal, hogy a hasonló szakmában dolgozók anyagát is feltünteti. Ahhoz pedig, hogy fel tudjuk venni a kapcsolatot egy jelölttel, nem kell, hogy a kapcsolati hálónk tagja legyen, hiszen bárkinek tudunk üzenetet küldeni a LinkedIn belső rendszerén keresztül. S ha a jelölt nyitott a megkeresésünkre és válaszol, már egyeztethetünk is vele a konkrétumokról és az állásról.
Ha pedig valaki jelentkezik hozzánk egy pozícióra, és van profilja ezen az oldalon, akkor innen plusz információkat is nyerhetünk róla.
Tegyük láthatóvá a LinkedIn profilunkat!
Ha már van LinkedIn profilunk, akkor tegyük láthatóvá! Jelenítsük meg az e-mail aláírásainkban, a honlapunkon, egyéb digitális felületeinken, de akár a névjegyünkön is. Miért fontos ez? Mert így leendő üzletfeleink és dolgozóink is többet láthatnak és tudhatnak meg a cégünkről.
Szilágyi Katalin