Nehéz két év áll mögöttünk, a Covid erősen rányomta bélyegét az elmúlt évekre. Többek között átalakította a vásárlási szokásokat, amihez vendéglátóhelyként, szálláshely-szolgáltatóként nekünk is igazodnunk kell. Cikkünkben Ostrosits-Tiboldi Mária marketing szakértőt kérdeztük arról, hogy milyen eszközökkel tudjuk magunkhoz csalogatni a vendégeinket.
Tegyük rendben az online felületeink!
A Covid-19 megjelenésével felértékelődött az online felületek használata, és ezek jelentősége várhatóan meg is marad. Így mindenképpen időt, energiát kell fordítanunk arra, hogy legyen rendben a honlapunk, működjön Facebook oldalunk, legyen meg a Google Cégem beállítás, hogy vendégeink megtaláljanak minket.
Miben vagyunk jók?
Akár vendéglátóhelyet, akár szálláshelyet üzemeltetünk, vannak erősségeink, azokra összpontosítsunk! Például van egy kis faházunk az erdőben, és van egy dézsánk is, akkor ez a béke szigete, a nomád wellness csúcsa! Lehet egy csomó apró részlet, amiben mások, jobbak vagyunk, mint versenytársaink. Ezekre koncentráljunk!
Adjunk élményt!
Csináljunk kedvet az embereknek, hogy újra kimozduljanak! Olyan ajánlatokat állítsunk össze, amelyekkel élményt adunk vendégeinknek. Nem fogunk tudni mindig ,,WOW!” élményt elérni. De a nálunk eltöltött idő után azt kell éreznie a vendégeknek, hogy érdemes volt a pénzét nálunk elkölteni és újra el akar jönni.
Egy jó szlogen a siker kulcsa
Az év eleji időszak számos lehetőséget kínál, egy téli kirándulásra vagy akárcsak egy ünnepek utáni bekuckózásra. Érdemes ajánlatainkat, akcióinkat egy jó szlogennel meghirdetni:
,,Minek várnál nyárig? Pihend ki az ünnepeket!”
,,Gyere, hogy jól induljon az év!”
,,Fergeteges kirándulások februárban! Csodáld meg a téli tájat!”
A különböző ajánlatokhoz, különböző programokat kapcsoljunk! Legyen például a hideg alkalmából egy forrócsoki rendezvény vagy egy forralt bor, sajt bemutató. Szervezzünk vendégeinknek ételbemutatókat, ismertessük meg az ételeinket, akár készítsük el velük közösen! Számos alkalom, számos lehetőség, amelyekkel újat, és többet tudunk adni.
Ne feledkezzünk el arról, hogy február a szerelmesek hónapja. Megcélozhatjuk a Valentin-naposokat vagy az anti Valentin-naposokat is. Készüljünk tudatosan, ajánlatainkat akár a következő szlogenekkel is bevezethetjük:
“Foglalj most! Kisorsolunk egy vendéget, aki ingyen jöhet.”
“Unod már a csokit és a virágot? Adj felejthetetlen élményt párodnak Valentin napra!”
Ezután jön a mi feladatunk: élmény, élmény, élmény! Szórhatuk rózsaszirmokat az ágyra, vagy adhatunk névre szóló apróságokat (pl. hímzett mamuszt, törölközőt, bármit).
A szerelmesek ünnepe után megérkezik a tavasz. Építsük a marketingstratégiánkat erre!
„Megújul a tavasz! Megújulunk mi is. Újulj meg Te is!”
Érdemes erre az időszakra időzíteni a változásokat, például étlapváltást. Nem kell teljes váltás, de legyen benne valami új, amit még nem próbáltak vendégeink.
Tudatos újravásároltatás
Kössük magunkhoz a vendéget! Adhatunk például ajándékot, nem kell nagy dolog, de érezzék, hogy fontosak számunkra. Egy szappancsomag, egy törölköző, egy üveg bor, mert nálunk mindenkit ajándék vár.
Hívjuk őket újra! Ezekre is sok lehetőségünk van. Ez működik természetes úton is, ha valaki jól érezte magát, remélhetően visszatér, de segítsünk ebben vendégeinknek! Építsünk erre kampányt! Vezessünk be például kuponakciót: ha visszatér vagy az ő ajánlásából jön valaki, akkor kedvezményt kap. A kedvezmények tárháza is végtelen: egy ingyen reggeli, egy ingyen desszert, egy ingyen masszázs. Mindezek mellett törzsvásárlói rendszert is bevezethetünk. Gyűjtsenek vendégeink pontokat, amiket a későbbiekben be tudnak nálunk váltani.
Építsünk adatbázist! Bízva vendégeink elégedettségében, kérjük el az elérhetőségeiket, hozzájárulásukat, hogy a későbbiekben is megkereshessük őket jobbnál jobb ajánlatainkkal!
Kérjük, hogy értékeljenek bennünket! Az elmúlt években a fogyasztók véleménye felértékelődött, ez lett a választás egyik szempontja. Ha vendégeink jól érezték magukat és értékeltek bennünket, az újabb vendégek érkezéséhez nyújt segítséget.
Kovács Nikoletta