A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

A katasztrófavédelmi hatóság áttért az elektronikus ügyintézésre. Természetes személyek választhatják a papírformát is, de a vállalkozások számára kötelező az elektronikus ügyintézés: az Integrált Hatósági Rendszer (IHR) használata. Elektronikus úton kell benyújtani a kötelező adatszolgáltatást, a kérelmeket és elektronikus úton kell befizetni az eljárási díjakat is. 

Az IHR a www.ugyfelportal.katved.gov.hu oldalon érhető el.  A rendszerbe bejelentkezni a Központi Azonosítási Ügynök segítségével tudunk.  Azonosítás után visszakerülünk a katasztrófavédelem ügyfélportáljára, és elindíthatjuk az eljárást. Ha az IHR nem elérhető, akkor használhatjuk az e-Papírt is (epapir.gov.hu). Az ügyhöz tartozó díjakat az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül is fizethetjük.  Fizetni bankkártyával, banki átutalással lehet. 

Szállásadóként, vendéglátóként a tűzvédelmi ellenőrzési feladatok miatt lehet dolgunk a katasztrófavédelemmel. Erre nemcsak a szálláshely vagy vendéglátóegység létesítésekor kerülhet sor, hanem annak módosításakor (pl.: átépítés, bővítés, új elszívó berendezés létesítése stb.) vagy egy tűzeset után is. 

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Mit  ellenőrizhet a tűzoltóság?

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

K.T.