A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés
bigstock-travel-tourism-and-vacation-c-305774461.jpg
vendegek.jpg
bigstock-222522103.jpg
bigstock-Asian-Chinese-couple-Man-and-75007780.jpg
bigstock-people-service-and-holidays-c-211953925.jpg
bigstock-Receptionist-and-businesswoman-337148716.jpg
bigstock-Senior-Couple-Is-Hugging-And-W-299502619.jpg
bigstock-Two-Funny-Caucasian-Little-Pre-362179234.jpg

Változik az Online Számla rendszer

Az Online Számla rendszerben megszűnik az új adózók és felhasználók eddigi regisztrációja, ezért a webes felület fejlécéről lekerül a „Regisztráció” gomb. A jövőben a  „Bejelentkezés” gombra kattintva, a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül, az ügyfélkapus belépési adatokkal lehet bejelentkezni. Annak az elsődleges felhasználónak, aki több adózó nevében is eljár, de egy felhasználónéven regisztrálta az adózókat az Online Számla rendszerbe, azaz ugyanazt az egy felhasználónevet használta, nincs tennivalója. Annak, aki korábban eltérő felhasználóneveken regisztrálta az adózókat, azaz több felhasználóneve is van, az első bejelentkezéskor ismét el kell fogadnia az adatkezelési tájékoztatót és meg kell adnia a kapcsolattartási adatokat. Az Online Számlázó mobilalkalmazásnak is készül az új verziója. Itt majd ismét párosítani kell mobilkészüléküket az Online Számlázó program webes felületével, amihez egy mobiljelszót kell megadni.

Forrás: NAV

MUISZ-közgyűlés: egyelőre szabad az utazás

Jó hírként érte a szakmát a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) közgyűlésén az a kormányzati ígéret, hogy a következő hónapok járványkezelését a be- és kiutazás szigorítása nélkül kívánják megvalósítani. Molnár Judit elnök beszámolójából megtudhattuk, hogy míg 2001. szeptember 11. után 8 százalékkal esett vissza a turizmus, a 2008-as pénzügyi válság idején pedig 11 százalékkal, addig a Covid-19 járvány hatására 85-90 százalékkal. A bejegyzett utazási irodák száma nem csökkent drasztikusan a világjárvány hatására: míg 2017-ben 1058 iroda működött, 2020-ban nem sokkal kevesebb: 989. Az utazásszervezők száma ezzel szemben nagy mértékben csökkent: 2015-ben még 499 volt bejegyezve, 2020-ra ez leapadt 220-ra. Az utazási irodák árbevétele jelentősen zuhant: 2020-ban mindössze 20 százaléka volt az előző évinek. Molnár Judit fontos eredménynek nevezte azt, hogy a SZÉP kártya elfogadását kiterjesztették az utazási irodák számára a szállásfoglalásra is mind a három zsebből, és megjelent a voucher rendelet is. Az elnök szerint van néhány megoldandó kérdés is: fel kell lépni a jogosulatlan utazásszervezés ellen, és szükség lenne a beutaztató irodák kötelező nyilvántartásba vételére is. 

Forrás: Turizmusonline

A borturizmust népszerűsítik

A Magyar Turisztikai Ügynökség ősszel országos forgalomélénkítő kampányt indít, amelynek a központjában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása. A hathetes őszi kampány logóit, szlogenjeit minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. A kampányhoz készült borturisztikai kiadványok és térképek letölthetők a bor.hu weboldalról, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban lehet őket beszerezni. A hat borrégió és a hozzájuk rendelt új szlogenek:

– Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen

– Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen

– Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen

– Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen

– Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen

– Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen

A kampánnyal egyidőben elindul a megújult bor.hu, amely gazdag tartalommal és praktikus funkciókkal segíti a turisták tájékozódását.

Forrás: Magyar Turisztikai Ügynökség

Jótékonysági összefogás 250 ezer adag ételért

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által életre hívott Együnk Egymásért program a rászorulók élelmezését segíti az őszi hónapokban, amihez egyesületek, vendéglátóhelyek és munkatársi közösségek jelentkezését várja. Az Együnk Egymásért program a hazai gasztronómiai élet egyik legnagyobb jótékonysági összefogása. Szeptember és december között országszerte számos étterem, cukrászda és kávézó segíti egy-egy főétel, sütemény vagy menü árából az Élelmiszerbank étel- és életmentő munkáját. „Jót enni és jót tenni” – hirdeti a program mottója, hiszen miközben a csatlakozó vendéglátóhelyek látogatói kulináris élményekkel gazdagodnak, fogyasztásukkal egyúttal jó ügyet is támogatnak. A munkahelyeken jótékonysági sütivásárokkal, salátázásokkal lehet beszállni a programba. Az összegyűlt pénzadományokból az Élelmiszerbank lejáratközeli vagy csomagolási hibás élelmiszereket tud megmenteni és elszállítani áruházak polcairól és az élelmiszergyártók raktáraiból, hogy rászoruló embereket segítsenek vele. Az Együnk Egymásért program idén már a 10. születésnapját ünnepli. A különleges évhez különleges célt társítottak a szervezők: 250 000 adag ételt szeretnének eljuttatni a nélkülözők asztalára. Az Élelmiszerbank folyamatosan várja a vendéglátóhelyek és munkatársi közösségek jelentkezését, akiknek minden segítséget megad egy jó hangulatú, sikeres adománygyűjtő akció megvalósításához. A kampány szep­tember 1-től december 31-ig tart, minden résztvevő kiválaszthatja a számára megfelelő csatlakozási időszakot és jótékonysági felajánlást. A csatlakozással kapcsolatos minden információt megtalál az www.elelmiszerbank.hu/egyunk-egymasert oldalon.

Forrás: Turizmusonline

Átrendeződött a Balaton turizmusa

Átrendeződött a Balaton turizmusa. Nyáron az egy napra érkező látogatók száma 7 százalékkal csökkent, a hét közben több napra a Balatonhoz utazók száma 30 százalékkal emelkedett a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ és mobilcella adatok alapján – mondta Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) turizmusszakmai igazgatója. A szakember kifejtette, hogy bár a Balaton megtelt a nyáron, a korábbinál több vendég arányosabban oszlott el. Az idei nyár országosan is kiemelkedő volt. Júniusban 65, júliusban 20, augusztusban 10 százalékkal volt magasabb a vendégéjszakák száma, mint egy évvel korábban, főleg a belföldi turizmusnak köszönhetően. A Balaton az ország legforgalmasabb turisztikai térségévé vált (két éve még Budapest számított annak), itt valósult meg a vendégforgalom 50 százaléka. A legnépszerűbb települések a vendégéjszakák száma alapján Siófok, Balatonfüred, Hévíz, Balatonlelle és Zalakaros térsége. Júliusban a balatoni vendég­éjszakák 52 százalékát magán- és egyéb szálláshelyeken töltötték a vendégek, a szállodák 25, a kempingek 11, a panziók és közösségi szálláshelyek 5, míg az üdülőházak 2 százalékkal részesedtek belőle.

Forrás: MTI

Madárszínház épül a Hortobágyon

A világ első Madárszínháza, azaz a félénk, vadon élő madarak közeli megfigyelését azok zavarása nélkül lehetővé tevő látogatóközpont épül a Hortobágyon, Máté Bence világhírű természetfotós koncepciója alapján. A fotós szeretett volna egy olyan Madárszínházat építeni, amely egy busznyi látogatót is képes egyszerre befogadni, ugyanakkor nem zavarja az állatvilágot. A tervek szerint a hortobágyi kisvasúttól egy tanösvény vezet majd egy 50 méter hosszú, hangszigetelt, akadálymentes alagút bejáratához, ahonnan a víz fölött és a víz alatt is meg lehet figyelni a Hortobágyi Nemzeti Park élővilágát. Az alagúton áthaladók egy kisebb kilátóhoz érnek, ahonnan a tóra és a madármegfigyelő pontra is szép kilátás nyílik. A látogatási útvonalat egy körre fűzik fel, hogy az érkezők és a távozók ne zavarják egymást.

Forrás: MTI

Létrehozták a Vasi-Hegyhát Natúrparkot

A szőlőhegyekre, mint kiemelt tájértékekre szerveződő Vasi-Hegyhát Natúrpark a 17. ilyen terület az országban. A natúrparkok elősegítik a fenntartható és értékőrző tájhasználatot, népszerűsítik a tájra jellemző helyi termékeket és szolgáltatásokat.

Forrás: MTI

Egyre divatosabb az új, szénsavas koktélital

Ami nem is annyira új, csak nálunk még most kezd befutni. Az Egyesült Államokban idén négymilliárd dollár körül jár az eladása, és a becslések szerint 2027-ig még további tizenhat százalékkal fog emelkedni. Ez az ital a hard seltzert, ami a klasszikus szódavíz-alkohol-természetes gyümölcs aroma hármasból készült koktél. Hasonlót már biztos fogyasztott mindenki vodka-szóda-lime formájában. A hard seltzereknél viszont nem vodkáról, hanem csak alkoholról beszélhetünk. A hard seltzer gyors hódításának titka frissítő íze mellett az, hogy alacsony a kalória- s alkoholtartalma (kb. 95-100 kalóriát tartalmaz egy 3 dl-es doboz, és 4-5% körüli az alkoholtartalma). A seltzereket felforralt, jó minőségű vízből készítik, amihez hozzáadják az alkohol alapját adó nádcukrot, majd gyümölcsaromával ízesítik. Amerikában a White Claw, a Bon & Viv és a Truly a legnépszerűbb. Itthon a Dreher indította el a Viper-t és a Borsodi is elkészült WAI Moment nevű hard seltzer termékével. Érdemes követni a trendet, ha a fiatal vendégeket is kényeztetni szeretnénk.

Forrás: Dinningguide.hu

Összeállította: Dobó Csaba