A sikeres vendéglátók és szállásadók szakmai lapja

Ügyfélszolgálati telefonszámunk: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu vagy üzenhet a weblapról

Keresés

Hogyan kerülhetünk az első találati oldalra?

Bár sok a szállásközvetítő oldal, az emberek nagy része még mindig a Google kereső segítségével szervezi meg utazását, és itt keresgél először a szálláshelyek, éttermek között. A Google több eszközt is kínál arra, hogy segítse a vállalkozásokat az internetes megjelenésben. Íme néhány gyakorlati tanács, hogyan is kezdjünk bele.

Naponta mintegy 4,5 milliárd keresést indítanak a Google-ben, ami a világ teljes keresési forgalmának 77 százaléka. Bár ebből az utazás és szálláskeresés nem olyan nagy részt jelent, még így is hatalmas forgalmat eredményez. A Google-ben igénybe vehetjük a Google Cégem, a Google Kereső és a Google Térkép eszközöket, amelyek segítik vállalkozásunk internetes megjelenését.

Hogyan regisztráljunk a Google Cégem felületre?

A Google Cégem segítségével a céges kártyánkat tudjuk kezelni. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználó rákeres a vállalkozásunkra, akkor nemcsak a weboldalunk linkje jelenik meg, hanem egy külön kártyán, a kereső jobb oldalán egy ismertetőt láthat rólunk. Itt a cégnéven kívül megjelenik 360 fokos fotó, egy kis térkép és cím, telefonszám, nyitvatartás, értékelések, kérdések és egyéb információk.

A Google Cégem felületen ingyen regisztrálhatunk. Ezt akkor is érdemes megtennünk, ha nincs saját weboldalunk. A regisztrációhoz szükség van egy Google fiókra, amit regisztráció közben is létrehozhatunk. Ha már van Google fiókunk, akkor kattintsunk a bejelentkezés gombra. Ezután adjunk meg minden adatot a vállalkozásunkról. Lehetőség szerint mobil telefonszámot adjunk meg. A kategóriánál érdemes elkezdeni beírni a fő tevékenységet, és az automatikusan feljövő találatok közül kiválasztani a nekünk legjobban megfelelőt. Töltsünk fel fényképeket is, így könnyebben megtalálnak minket az érdeklődők! Végül ellenőrizzük az adatainkat!

A Google Cégembe csak ellenőrzött vállalkozások kerülhetnek. A regisztráció után kapunk egy levelet egy ellenőrző kóddal a regisztrációban megadott címre. A Google csak ennek a megadása után listázza a vállalkozásunkat a térképen. A regisztráció után ne feledkezzünk meg adataink naprakészen tartásáról!

A Google keresőből kiderül, mennyire vagyunk népszerűek

Ha a felhasználó egy témára keres, mint például “szállás Pécsen”, akkor nem egy szokásos találati listát kap, hanem egy térképpel kiegészített felületet. A térképre kattintva a Google Térképre jut. Ha a vállalkozás itt megjelenik, az azt jelenti, hogy a felhasználó környékén egy népszerű üzletről van szó.

A felhasználó magán a térképen is kereshet. Ez kicsit máshogy működik, mint a keresőből való keresés, más módszer szerint kerülnek listázásra a vállalkozások. Itt sokkal nagyobb szerepe van a jól kezelt Google Cégem fióknak. Ezen a felületen a keresést többször követi telefonhívás vagy vásárlás. A felhasználó a különböző vállalkozások között kattintgatva gyorsan fel tudja mérni, melyik lesz számára a megfelelő. Meghatározó ebben a vélemények és a csillagok száma, a fényképek minősége és a tartalma.

Hogyan kerülhetünk fel a Google Térképre? 

A Google térképre több lépcsőben kerülhetünk fel. Először jelentkezzünk be a Google Cégem webhelyre! A jobb alsó sarokban látni fogunk egy rózsaszín plusz gombot, amire rákattintva megjelenik két opció: Hely hozzáadása és a Helyek importálása fájlból. Válasszuk ki a Hely hozzáadását. A keresőmezőbe írjuk be a címünket, és végezzünk egy keresést. Ha még nem szerepelünk a térképen, akkor hibaüzenetet kapunk, hogy nincs ilyen a térképen. Az üzenet alatt pedig látni fogunk egy ilyet: Szeretném megadni az összes céginformációt. Töltsük ki a felugró űrlapot, és innen már csak követni kell az utasításokat. 

Találati lista: jó weboldallal és tartalommal kerülhetünk előbbre

A Google első találati oldalára nem egyszerű bekerülniük a szállásoknak. Nem is a konkurens apartmanok, szállodák, vendégházak a fő versenytársak, hanem a különböző szállásközvetítő portálok. Ezek gyakran megelőzik az egyes szálláshelyeket a keresőben. Anders Tamás online marketing szakértő úgy véli, egy szálláshelynek kétféle találati típusra fontos megjelennie. Az egyik, amikor magára a vállalkozás nevére keresnek rá, a másik pedig, amikor meghatározó kulcsszavakra keresnek. – A Google arra törekszik, hogy a legjobb információt adja a feltett kérdésekre. Magára a névre a legpontosabb találatnak a szállás saját weboldalának kell lennie. Ha nincs nagy technikai hiba az oldalon (például, hogy nem mobilbarát, vagy túl lassú), és a tartalom is rendben van (a szállásról minden információ megtalálható), akkor a szállás saját weboldala kerül az első pozícióba – magyarázza a szakember.

Ahhoz, hogy a szálláshelyünk bizonyos kifejezésekre előrébb jelenjen meg a találati listán, gondozott weboldalra és folyamatosan bővülő és tervezett tartalomra van szükség. – Itt ne csak a városnév és szállás kifejezésekre gondoljunk, hanem vegyük hozzá a szolgáltatásaink listáját is. Az első találati oldalért meg kell küzdeni, ezért ne rövidtávon gondolkodjunk! Minimum fél éves munka, hogy ez beinduljon. A hatása viszont hosszútávon sok látogató és foglalás lehet – fogalmazott Anders Tamás.

A szakember szerint fontos, hogy technikailag kifogástalan legyen a weboldalunk. Vagyis amellett, hogy felhasználóbarát, a Google is lássa a tartalmát. Legyen átlátható, számítógépen és mobiltelefonon is jól olvasható. Ha egy jó oldalszerkezetet tudunk kialakítani, akkor az az egész webes megjelenésünkre kihatással lesz. A felhasználói élmény is befolyásolja a találati rangsort, így a jó navigáció jobb pozíciót is jelent.

– Figyeljünk oda a tartalomra is! Sokszor találkozom kevés és ritkán frissülő tartalommal. A tulajdonosok úgy gondolják, hogy úgyis magától értetődőek egyes dolgok, és elég felsorolásszerűen feldolgozni a témákat. De ez nem így van. Ha a környékről és a szállásunkról, szolgáltatásainkról írunk, akkor ezeket a témákat érzékeli a keresőóriás. Amikor pedig jobban, rendezettebben írunk ezekről, mint a versenytársaink, akkor jobb pozícióba is kerülünk. Sose felejtsük: amiről nem írunk, arra meg sem fogunk jelenni – hangsúlyozza Anders Tamás.

Emellett blogokban, utazási beszámolókban és turisztikai témájú oldalakon is érdemes megjelenni, amelyek hivatkoznak a weboldalunkra. Minél több helyen szerepelünk, annál jobb. Mutassuk meg szöveges, képi és videós anyagokkal a Google-nak, hogy mit adunk a vendégeinknek. Minden szolgáltatásunkat, paraméterünket. Így helyes választ adhat az embereknek, ami azt jelenti, hogy érdemes lesz nekik megmutatni a szálláshelyünket.

Szilágyi Katalin